الله لا اله الا هوالحی القیوم
دینی ، داستان ء عکس دینی ء شعر و...
دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 17:41 :: نويسنده : الهام انصاری
1. بهترين نوشيدني كه در قرآن به آن اشاره شده است «شير» ميباشد. 2. كوچكترين سوره قرآن «كوثر» ميباشد. 3. مهمترين آيه «آية الكرسي» است. 4. «آيه 282 سوره بقره» بزرگترين آيه قرآن است. 5. عظيمترين آيات «بسم الله الرحمن الرحيم» ميباشد. 6. كوچكترين كلمه قرآن «باء» در بسم الله ميباشد. 7. بهترين خوردني كه در قرآن ذكر شده است «عسل» است. 8. عدالتآميز ترين آيه قرآن «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى وَ يَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ» ميباشد. 9. ترسآور ترين آيه قرآن «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» ميباشد. 10. منفورترين كار حلال نزد خداوند «طلاق» است. 11. كوچكترين آيه قرآن «مدها متان» در سوره الرحمن قرار دارد. 12. اميدبخش ترين آيه قرآن «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلي أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ» است. 13. بزرگترين عدد در سوره «صافات، آيه 147» آمده است كه «صدهزار» ميباشد. 14. بزرگترين كلمه قرآن «فاستقينا كموه» است كه در آيه 22 سوره حجر آمده است. 15. بيشترين حرفي كه در قرآن كريم به كار رفته است حرف «الف» ميباشد. 16. كمترين حرف نيز حرف «ظاء» ميباشد. 17. بهترين شب در قرآن «شب قدر» است. 18. بهترين ماه در قرآن «ماه رمضان» است. 19. بزرگترين حيوان «فيل» است. 20. كوچكترين حيوان «پشه» است. 21. بزرگترين كلمة قرآن «11 حرف» دارد فاسقيناكموه. 22. كوچكترين كلمه قرآن «1 حرفي» است باء. 23. بزرگترين سوره قرآن داراي «25500» حرف است. 24. كوچكترين سوره قرآن داراي «42» حرف است. 25. بهترين سوره قرآن «يس» است. 26. بيشترين سورههاي مكي در «جزء 30» قرآن قرار دارد و تنها «3 سوره مدني» در اين جزء وجود دارد. یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 22:35 :: نويسنده : الهام انصاری
پدر و مادر به عنوان دو انسان فداكار و زحمتكش كه تمام بارمسئوليت هاي مربوط به تربيت فرزند را بر دوش دارند، در نزد خداوند از جايگاه منحصربه فردي برخوردار هستند به طوري كه در چندين آيه قرآن كريم، بر لزوم اطاعت و تكريمآنها فرمان داده شده است و ذات باري تعالي نام آنان را در رديف نام خود قرار داده وبر رعايت مقام و منزلت آنها تأكيد نموده است.
در مكتب اسلام ، مجموعهاى از حقوق بيان شده، كه از آن جمله است: حقوق خدا بر انسان، و حقوق والدين (پدرو مادر) بر انسان، يكى از دقيقترين مسائلى كه اسلام به آن پرداخته، تقابل اين دو حق است. نحوه تعامل اين دو حق، باعث بحثهاى فراوانى مىشود كه البته اين بحث در بررسى و تامل در مسئله حقوق پدر و مادر بر فرزند و وظيفهاى كه فرزند نسبت به والدين دارد، اجتناب ناپذير خواهد بود. اسلام در متن كتاب خود قرآن، به صورت ويژهاى به وظيفه فرد نسبت به والدين پرداخته است. همچنين به اين مسئله در احاديث فراوان معصومان (ع) توجه شده است. همچنين، قرآن در برخى آيات كه درباره اطاعت از پدر و مادر و احسان به آنها سخن مىگويد، به تعامل و رابطه اين اطاعت با پيروى از دستورهاى خداوند به صراحت تاكيد مىكند و خطوط و مرزهاى آن را مشخص مىنمايد.اگر چه عواطف انسانى و حق شناسى به تنهايى براى رعايت احترام در برابر والدين كافى است. ولى از آنجا كه اسلام حتى در مسائلى كه هم عقل در آن استقلال كامل دارد و هم عاطفه آن رابوضوح در مىيابد سكوت روا نمىدارد و به عنوان تاكيد در اين گونه موارد هم دستورهاى لازم را صادر مىكند، درباره احترام به والدين آنقدر تاكيد كرده است به عنوان نمونه به چند قسمت اشاره مىكنيم: الف: در چهار سوره قرآن مجيد، به نيكى به والدين بلافاصله بعد از مسئله توحيد قرار گرفته است. اين همرديف بودن،بيانگر اين است كه اسلام تا چه حد براى پدر و مادر احترام مىگذارد.
ادامه مطلب ... یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 22:34 :: نويسنده : الهام انصاری
منابع مقاله:
کتاب : ترجمه مفاتيح الجنان
نوشته: حضرت آیت الله حسین انصاریان
اول : كفعمى در كتاب «بلد الامين» فرموده: اين دعا دعاى امام زمان (عج) است كه آن را به شخصى كه در زندان بود تعليم داد، پس آن زندانى با خواندن آن آزاد شد:
خدايا گرفتارى بزرگ شد، و پوشيده بر ملا گشت، و پرده كنار رفت، و اميد بريده گشت، و زمين تنگ شد، و خيرات آسمان دريغ شد و پشتيبان تويى، و شكايت تنها به جانب تو است، در سختى و آسانى تنها بر تو اعتماد است، خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست آن صاحبان فرمانى كه اطاعتشان را بر ما فرض نمودى، و به اين سبب مقامشان را به ما شناساندى، پس به حق ايشان به ما گشايش ده، گشايشى زود و نزديك همچون چشم بر هم نهادن يا زودتر، اى محمّد و اى على، اى على و اى محمّد، مرا كفايت كنيد، كه تنها شما كفايتكنندگان منيد، و يارىام دهيد كه تنها شما يارىكنندگان منيد، اى مولاى ما اى صاحب زمان، فريادرس، فريادرس، فريادرس، مرا درياب، مرا درياب، مرا درياب، اكنون، اكنون، اكنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب، اى مهربانترين مهربانان به حق محمّد و خاندان پاك او.
دوم: كفعمى در كتاب «مصباح» فرموده است: اين دعاى حضرت مهدى (عج) است:
خدايا، توفيق فرمانبرى، و دورى از نافرمانى، و درستى نهاد و شناخت واجبات را روزى ما بدار و ما را به هدايت و پايدارى گرامى دار، و زبانمان را به راستگويى و حكمت استوار ساز، و دلهايمان را از دانش و بينش پر كن، و شكمهايمان را از حرام و شبهه پاك فرما، و دستانمان را از ستم و دردى بازدار و ديدگانما را از ناپاكى و خيانت فرو بند، و گوشهايمان را از شنيدن بيهوده و غيبت ببند، و و بر دانشمندانمان زهد و خيرخواهى و بر دانشآموزان تلاش و شوق، و بر شنوندگان پيروى و پندآموزى، و بر بيماران شفا و آرامش، و بر مردگان مهر و رحمت، و بر پيران متانت و آرامش، و بر جوانان بازگشت و توبه و بر زنان حيا و پاكدامنى و بر ثروتمندان فروتنى و گشادگى، و بر تنگدستان شكيبايى و قناعت، و بر جنگجويان نصر و پيروزى، و بر اسيران آزادى و راحتى، و بر حاكمان دادگسترى و دلسوزى، و بر زيردستان انصاف و خوشرفتارى تفضّل فرما، و حاجيان و زيارتكنندگان را در زاد و خرجى بركت ده، و آنچه را بر ايشان از حج و عمره واجب كردى توفيق اتمام عنايت كن به فضل و رحمتت اى مهربانترين مهربانان.
سوم: در «مهج الدّعوات» ذكر شده است كه اين دعا دعاى حضرت حجّت (عج) است:
خدايا! به حق كسىكه با تو راز گفت، و به حق كسىكه در خشكى و دريا تو را خواند، درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد و بر تهيدستان از مردان و زنان با ايمان توانگرى و ثروت عطا فرما، و بر بيماران اهل ايمان از مردان و زنان شفا و تندرستى عطا فرما، و بر زندگانشان لطف و كرامت، و بر مردگان مردان و زنان با ايمان آمرزش و رحمت، و بر غريبان مردان و زنان با ايمان بازگشت به وطن با سلامتى و بهرهمندى عنايت فرما، به حق محمّد و همه اهل بيت او.
یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 22:29 :: نويسنده : الهام انصاری
منابع مقاله:
کتاب : ايمان و آثار آن
نوشته: حضرت آیت الله حسین انصاریان
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين و الصلا و السلام على محمّد و اهلبيته الطاهرين صلوات الله عليهم اجمعين
در روايات و اخبارى كه از خاندان عصمت و طهارت در محور شخصيت امام دوازدهم عليه السلام صادر شده و به عنوان يكى از وظيفههاى بسيار مهم و دقيق آمده است، و مسلماً به امر بسيار مهم و فوق العاده عملى هم ناظر است، و تنها ناظر به آرزو و محبت فرد نيست، انتظار فرج است. معصومين فرمودهاند: «أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنَ اللَّهِ» «1»؛ انتظار فرج از خداوند، نيكوترين عملهاست. از اين جهت كه آنها مسأله فرج را جزء اعمال شمردهاند و آن را تنها جزء آرزوهاى قلبى قرار ندادهاند، انتظار فرج؛ يعنى اميدوار بودن به گشايش كار به دست وجود مقدس امام عصرعليه السلام. البته، اين گشايش كار عبارت است از گرفتن نتيجه كامل در دنياى بشريت. بنابراين، در اين روايت ما هيچگونه آرزوى قلبى را به تنهايى مشاهده نمىكنيم؛ چون بر آرزو و عقيده، عمل اطلاق نمىگردد و به چنين چيزى «اعتقاد» مىگويند، و به اعتقاد به شكل درآورده شده در ظرف خارج هم «عمل» مىگويند.
مبناى زندگى موجودات
در زندگى موجودات عالم، عمل مبناى مهمى است و اصلًا در خارج جهان، هر چه كه در حركت است، از جزييات زندگى موجودات تا كليات زندگى، بر روى مبناى چرخ عمل قرار گرفته است، و به حركت موجودات به سمت كمال، هم به نحو كلى در عالم عمومى و در صفحه هستى حاكم، عمل گفته مىشود. عمل، انجام فعل است و به تعبير امروزى، به مصرف انرژى عمل مىگويند، و به تعبير فلسفه اسلامى، عمل، به فعل درآوردن قوه وجود است، اين مطلب، مطلبى بديهى است و به استدلال احتياج ندارد. شخص تشنه و لو اين كه به اين جمله علمى حسى: «براى سيراب كردن تشنگان، آب مهمترين عامل است»، عقيده داشته باشد، در هنگام تشنه شدن، عقيده به اين جمله، او را از تشنگى نجات نمىدهد و سيراب نمىسازد. اين يك يافته قلبى است، اما از نظرحس بديهى، به اين مسأله چنين نگريسته مىشود كه در خطّ طبيعت، آب بهترين عامل و بالاترين وسيله براى رفع تشنگى است. پس عقيد تنها به اين كه اين عنصر مركبِ سيالِ سرد در عالم طبيعت براى رفع تشنگى به كار مىرود، عمل تشنگى و برداشتن آن را در وجود انجام نمىدهد؛ نه انسان را تشنه مىكند، و نه تشنگىاو را رفع مىنمايد، و فقط جملهاى اعتقادى است. اين وجود عينى آب است كه تشنه را سيراب مىكند، و اين خود عمل آشاميدن آب است كه رفع تشنگى مىكند، هر چند آن عقيده عقيدهاى محترم و ارتباطى از قلب با حيثيت عامل خارجى است. از دست اين جملهاى كه از اعتقاد انسان به آب ساخته مىشود، كارى بر نمىآيد، جز اين كه انسان را نسبت به يك موضوع خارجى آگاه مىكند. بعد از آگاهى به موضوع خارجى، بايد اين عمل در خارج تحقق پيدا كند. بدون تحقّق اين عمل، هر چند كه انسان به عاملى در خارج عقيده داشته باشد و با خود اين عامل رابطه علمى داشته باشد، اين عقيده و اين رابطه، كارى براى انسان انجام نمىدهد تا اين كه با عمل و مصرف انرژى براى آن در ظرف عالم خارجى، نه در ظرف عالم ذهنى، و با نوشيدن آب، اين اعتقاد رنگ واقعيت به خود بگيرد. لذا در مسأله مذهب و در مبناى اسلام، اگر شما در قرآن مجيد دقت كنيد، در آن آياتى كه بحث ايمان در آن به ميان آمده، بعد از اين كه قرآن قيافه عقيده صحيح و سالم به پروردگار را بيان مىكند يا طلب مىكند، مطلب را به عنوان يك اصل جامع خاتمه نمىدهد، بلكه مطلب را به اين كه بايد اين عقيده، ارتباط، محبت، رابطه و تعلّق قلبى بشر به ذات اقدس الهى، در خارج عالم ذهن و در خارج روح و قلب، به قيافه عمل مجسم شود، وصل مىكند.
ادامه مطلب ... یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 22:31 :: نويسنده : الهام انصاری
توصیه به خواندن زیارت آل یاسین
امام زمان (علیه السلام) در توقیع شریفی می فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید: ... سلامٌ علی آل یاسین.... .» (1)
توصیه به خواندن دعای ندبه
یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟» می فرمایند: «نزدیک است، به شیعیان ما بگوئید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.» (2)
توصیه به خواندن دعای فرج
مرحوم شیخ طبرسی (ره) در کتاب «کنوز النجاح» نقل می کند: ابوالحسن محمد بن احمد بن ابی اللیث از ترس کشته شدن به قبر امام کاظم (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام) پناه آورد. در عالم رؤیا امام زمان (علیه السلام) را زیارت کرد. آن حضرت این دعا (دعای فرج) را به او تعلیم دادند و او به برکت خواندن آن، از کشته شدن نجات یافت.
مرحوم مجلسی (ره) در کتاب «روضه المتقین» در شرح «من لا یحضره الفقیه» می گوید که در اوایل بلوغ در مسجد قدیم اصفهان میان خواب و بیداری حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) را دیدم، گفتم: «مولای من! چون نمی توانم همیشه خدمت شما شرفیاب شوم کتابی به من عنایت کنید که همیشه به آن عمل کنم.» آن حضرت به واسطه شخصی نسخه ای از کتاب صحیفه سجادیه را به ایشان می دهند و بعد از مدتی به برکت وجود امام زمان (علیه السلام)، کتاب شریف صحیفه سجادیه اشتهار می یابد
ادامه مطلب ... یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 22:16 :: نويسنده : الهام انصاری منابع مقاله: فصلنامه بازتاب اندیشه، شماره 36، اسلامی فرد، زهرا؛
کیهان، 8/12/81 این مقاله با دادن گزارشی از محرومیت های زنان در طول تاریخ، به مقایسه اجمالی جایگاه و ارزش زن در ادیان زرتشت، یهود، مسیحیت و اسلام می پردازد و بیان می دارد که در دین زرتشت، ریاست مخصوص مرد است و زن طفیلی و از حقوق انسانی و اجتماعی محروم است و باید تحت اطاعت و بندگی مرد باشد . هر چند در جایی از اوستا به همتایی زن و مرد اشاره شده، ولی از آثار مکتوب زرتشت به دست می آید که زن به عنوان عنصری برای زادن و حفظ نسل، ایفای نقش می کند و در این آیین همیشه تولد پسر دل پسندتر از تولد دختر بوده است . دین یهود، آفرینش حوا را از یکی از دنده های آدم می داند و معتقد است مار (شیطان) ابتدا حوا را فریب داد و او از درختی که خوردن میوه اش ممنوع بود خورد و از آن به شوهر خود داد . در این آیین، حق طلاق نیز منحصر به مرد است و او می تواند با این مجوز که زن خود را نمی پسندد، طلاق نامه ای نوشته و او را از خانه بیرون کند . آیین مسیحیت نیز می گوید که شیطان ابتدا حوا را فریب داد و خداوند، درد زایمان را برای رستگاری او قرار داد . به اعتقاد این دین، حق تعلیم دادن از زن سلب شده تا نتواند بر شوهر خود مسلط شود . طلاق دادن زن و نکاح با زن مطلقه در انجیل حکم زنا را دارد . اما قرآن زن را دارای اراده و اختیار و روح کامل انسانی می داند و نیز زن و مرد را از سرشت واحد دانسته و در داستان فریب شیطان، ضمیر تثنیه می آورد و می فرماید که هر دوی آنها فریب خوردند . و برای اثبات استعدادهای روحانی و معنوی زن و مقامات او، نمونه هایی چون مریم را مثال می زند که در محراب عبادت با ملائکه سخن می گفت و روزی او از غیب می رسید . و نیز هم زن و هم مرد را مسئول اعمال خود می داند . در مورد استقلال اقتصادی نیز تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد . بیعت گرفتن از زنان، احترام به پدر و مادر، به ویژه احترام مضاعف به مادر و مسئله ارث بردن زنان، همگی نشان از این دارد که اسلام برای زن ارزش فوق العاده ای قائل است . نویسنده در پایان چنین نتیجه گیری می کند که اسلام، اولین و کامل ترین مذهبی است که در اصلاح امور زنان و تعالی و ترقی آنان قدم هایی بس مؤثر برداشته و کوشش های فراوانی انجام داده است . یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 22:9 :: نويسنده : الهام انصاری
منابع مقاله:
کتاب : اهل بيت عليهمالسلام عرشيان فرش نشين
نوشته: حضرت آیت الله حسین انصاریان
پيامبر بزرگوار اسلام صلى الله عليه و آله از ياران و اصحابش عيادت مىكرد و جوياى احوال آنان بود چنان كه آنان او را عيادت مىكردند و جوياى حال او بودند. او هنگام جدا شدن از آنان وداعشان مىكرد چنان كه آنان او را وداع مىكردند و هنگام برخورد با آنان به آغوششان مىگرفت چنان كه آنان او را به آغوش مىگرفتند و رويشان را بوسه مىداد چنان كه رويش را بوسه مىدادند و به آنان مىگفت: پدر و مادرم فدايتان! چنان كه آنان به او مىگفتند پدران و مادرانمان فدايت.
اگر او را نيمه شب به ميهمانى مىخواندند اجابت مىكرد. چون بر مركب مىنشست نمىگذاشت كسى پياده در خدمتش باشد، اگر مىتوانست او را در رديف خود سوار مىكرد و اگر نمىتوانست به او مىگفت: تو پيشتر به فلان موضع كه وعدهگاه ماست برو من هم به دنبال مىرسم. چون بر كودكان مىگذشت به آنان سلام مىكرد «1».
رفع مشكل فراق
در روايت است كه بردگانى از بحرين به محضر پيامبر صلى الله عليه و آله آمده، در مقابل او صف كشيده بودند. پيامبر در ميانشان زنى را ديد كه مىگريست. فرمود:
چرا گريه مىكنى؟ گفت: پسرى داشتم كه به بنىعبس فروختند، پيامبر صلى الله عليه و آله گفت: چه كسى او را فروخته؟ زن گفت: ابو أُسيد انصارى.
پيامبر صلى الله عليه و آله به خشم آمده، [به ابو أُسيد انصارى] گفت: سواره مىروى و چنانكه او را فروختى، باز مىگردانى! ابو أُسيد به مركب سوار شد و او را باز آورد «2».
پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: هر كه ميان مادر و فرزند جدايى اندازد، خداى تعالى در بهشت او را از دوستانش جدا كند «3».
باز فرموده بود: شب بر سر مرغان نرويد و آنها را از آشيانه مرانيد كه شب براى آنها وقت امان و استراحت است.
ادامه مطلب ... یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 22:13 :: نويسنده : الهام انصاری
منابع مقاله:
کتاب : اهل بيت عليهمالسلام عرشيان فرش نشين
نوشته: حضرت آیت الله حسین انصاریان
امام باقر عليه السلام از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت مىكند كه آن حضرت فرمود: پنج چيز است كه تا لحظه مرگ ترك نمىكنم: پوشيدن لباس پشمى، سوار شدن بر الاغ بىپالان، غذا خوردن با بردگان، بافتن كفش با دستانم و سلام كردن به كودكان؛ تا پس از من سنّت شود «1».
يهودى با اخلاق پيامبر صلى الله عليه و آله مسلمان مىشود
حضرت امام موسى بن جعفر عليهما السلام از پدران بزرگوارش از اميرالمؤمنين عليه السلام روايت مىكند: شخصى يهودى چند دينار از رسول خدا صلى الله عليه و آله طلب داشت، اداى آن وام را از حضرت درخواست كرد، پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: نمىتوانم طلبت را بپردازم، يهودى گفت: تا نپردازى تو را رها نمىكنم، حضرت فرمود: در اين صورت كنارت مىنشينم و كنار او نشست تا جايى كه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا و صبح را همان جا خواند.
اصحاب رسول خدا صلى الله عليه و آله در مقام تهديد و ترساندن او برآمدند، حضرت به آنان نظر انداخته، فرمود: مىخواهيد در حق او چه كنيد؟ گفتند: اى رسول خدا! يك يهودى تو را اين گونه نزد خود حبس كند؟ حضرت فرمود:
پروردگارم مرا به ستم بر اهل ذمه و غير اهل ذمه مبعوث ننموده است.
هنگامى كه روز به نهايت رسيد، يهودى گفت: «أشهد أن لا إله إلّااللّه و أشهد أنّ محمّداً عبده و رسوله» و بخشى از ثروتم را در راه خدا [بخشيدم]، اى پيامبر! به خدا سوگند! در حق تو اين سخت گيرى را روا نداشتم جز اينكه ببينم تو همان كسى هستى كه در تورات وصف شدهاى؟
من در تورات در وصف تو خواندهام: محمّد بن عبداللّه محل ولادتش مكه و محل هجرتش مدينه است. درشتخوى و خشمگين و فريادزن نيست وسخنش را به زشتگويى وگفتارش را به فحش نمىآلايد. من به وحدانيت خدا و نبوت تو شهادت مىدهم و اين ثروت من است، در آن به قانونى كه خدا نازل كرده است فرمان بران «2».
ادامه مطلب ... درباره وبلاگ ![]() خداوندا به من بیاموز: دوست بدارم کسانی را، که دوستم ندارند عشق بورزم به کسانی، که عاشقم نیستند محبت کنم به کسانی، که محبتی در حقم نکردند بگریم با کسانی، که هرگز غمم را نخوردند و بخندم با کسانی، که هرگز شادیهایشان را با من قسمت نکردند. ......................................... تبادل اطلاعات و تجربيات يكي از اهداف بزرگ زندگي در قرن بيست و يكم است.هدف ازايجاداين وبلاگ ارائه ي تجربيات ديني و فرهنگي در زمينه هاي مختلف و تبادل نظر با هم سن و سالان خوددرسراسر ايران سرفراز مي باشد.باشد كه با همت وتلاشي مضاعف در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی يكي از آينده سازان ميهن عزيزمان باشيم. الهام انصاری ansarielham76@gmail.com آخرین مطالب پيوندها
نويسندگان |
||
![]() |